S prihodom jeseni je prišla tudi skrb za imunski sistem. Spremembe vremena postavljajo na preizkušnjo naš imunski sistem. Naj vas virusi ne ujamejo nepripravljene! Zato okrepite svoj imunski sistem.

Zakaj je vitamin C tako pomemben?
Vitamin C ima zelo pomembno vlogo pri uravnavanju imunskega sistema. Največ vitamina C dobimo s svežim ter lokalno pridelanim sadjem in zelenjavo.
L-askorbinska kislina ali vitamin C je pomembno mikrohranilo za človeka. Naše telo ni sposobno samo izdelovati vitamina C, zato ga moramo dodajati z izbiro primerne prehrane.
Vitamin C deluje kot antioksidant ter naše telo ščiti pred prostimi radikali. Pomemben je za sintezo kolagena (mehka tkiva – dlesni, ožilje, koža, kosti), za delovanje možganov in živčevja.

Funkcije vitamina C:

- ima vlogo pri delovanju imunskega sistema med intenzivno
  telesno dejavnostjo in po njej

- ima vlogo pri nastajanju kolagena za normalno delovanje žil

- ima vlogo pri nastajanju kolagena za normalno delovanje kosti

- ima vlogo pri nastajanju kolagena za normalno delovanje
  hrustanca

- ima vlogo pri nastajanju kolagena za normalno delovanje dlesni

- ima vlogo pri nastajanju kolagena za normalno delovanje kože

- ima vlogo pri nastajanju kolagena za normalno delovanje zob

 

- prispeva k sproščanju energije pri presnovi

- prispeva k delovanju živčnega sistema

- prispeva k normalnemu psihološkemu delovanju

- ima vlogo pri delovanju imunskega sistema

- ima vlogo pri zaščiti celic pred oksidativnim stresom

- prispeva k zmanjševanju utrujenosti in izčrpanosti

- prispeva k obnovi reducirane oblike vitamina E

- povečuje absorbcijo železa

Koliko je potrebno zaužiti vitamina C na dan?
Priporočen dnevni vnos vitamina C je 80 mg dnevno. 

Absorbcija vitamina C
Manjši odmerki vitamina C se absorbirajo skoraj v celoti, medtem ko je absorbcija vitamina C pri odmerkih višjih od 200 mg lahko tudi manj kot 20%. Vitamin C se v telo absorbira v približno treh urah od zaužitja.
Skoraj ves vitamin C izločimo z urinom, zato je pomemben reden vnos.
Presežke vitamina C izločimo z urinom.

Pri enkratnih vnosih, ki so višji od 1000 mg/dan, se delež absorpcije zniža na 50% in preostali vitamin C se izloči z urinom.
Odmerki vitamina C, večji od 2000 mg lahko dražijo želodec in črevesje, povzročajo ledvične kamne in motijo status bakra v telesu.

Poskrbite torej za vaš imunski sistem z vnosom vitamina C, vendar bodite previdni, da ne presegate dnevnega odmerka.
Poskrbite za vaš imunski sistem s pravilno prehrano ter prehranskimi dopolnili, ki imajo odmerke vitamina C skladno s priporočenim dnevnim vnosom.

Viri:
- EFSA (Evropska agencija za varnost hrane) - https://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/1815
- Inštitut za nutricionistiko (https://www.nutris.org/prehrana/abc-prehrane/vitamini/103-vitamin-c.html
- NIJZ, Nacionalni inštitut za javno zdravje (https://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/uploaded/vitamin_c_0.pdf)
- Uredba (EU) št. 1169/11 - https://eur-lex.europa.eu/legal-content/sl/TXT/?uri=CELEX%3A32011R1169